pondělí 9. června 2014

Rebarborovo - jahodovo - bezová marmeláda

Tahle kombinace je dílem náhody. Říkala jsem si, že všechny tyto suroviny jsou výborné a není důvod, aby společně nechutnaly skvěle. A povedlo se :) Sušený bez, který jsem do poměrně klasické marmelády přidala, dá celé směsi trochu jiný nádech. Při ochutnání máte pocit jako když se zhluboka nadechnete na babiččině zahrádce. Kyselá rebarbora obě chutě krásně zvýrazní, jahody dodají červenou barvu i typickou sladkost a květy bezu z toho udělají výjimečnou marmeládu.

Ingredience:

500g rebarbory
250g jahod
1 jablko
500g cukru
5 sušených květů bezu

Postup:

Ovoce nakrájíme na kousky, přidáme 100ml vody a zahřejeme, přidáme cukr a květy (snažíme se bez stonků). Vaříme na mírném ohni 45min. Tyčovým mixérem trochu promixujeme větší kusy a vaříme dalších 20min. Naplníme sklenice a otočíme je dnem vzhůru. Počkáme až vychladnou.

Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like", abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde

Pozn. Zítra uvidím jestli to ztuhlo :) ale i kdyby ne, budu to vydávat za pečený/vařený čaj, protože chuťově to je vážně naprosto úžasné. Dneska jsem zas nadšená z toho, že ty moje pokusy dopadly dobře. Taky jsem díky kamarádce propadla myšlence samosběru jahod, takže se v příštích dnech nejspíš můžete těšit na jahodové recepty. Koukněte na internet jestli i ve vašem okolí není tato možnost, jahody pak vyjdou zhruba na 40,- za kg. 

Žádné komentáře:

Okomentovat