pondělí 30. června 2014

Loupáčky

Dostali jsme mák a makový olej. Z části máku jsem už pekla makovou buchtu. Na makový olej jsem byla moc zvědavá, nádherně voní po máku a má jemnou chuť, navíc jsem se dočetla, že i vysoký obsah vitamínu E. Nahradila jsem jím část másla, která se v tomto receptu používá a už teď těsto nádherně voní a krásně se s ním pracuje. Loupáčky jsem párkrát dělala, je fajn si čas od času pochutnat na domácím pečivu a tohle je jednoduché a dobré.

Ingredience:

400g hladké mouky
1 sušené droždí
1 vanilkový cukr
40g krupicového cukru
špetka soli
180ml mléka + 2 lžíce mléka
70 g rozpuštěného másla (dala jsem půl a půl makového oleje)
1 vejce

Postup:

Smícháme mouku, droždí, cukry. Necháme rozpustit máslo a ohřejeme si mléko. Vajíčko rozmícháme ve 2 lžících mléka. K sypké směsi přidáme postupně máslo, mléko a půlku vajíčka s mlékem (z druhou částí budeme loupáčky potírat). Vypracujeme v hladké těsto. Necháme asi hodinu kynout. 
 Vytvarujeme loupáčky. Vyválíme placku, kterou srolujeme a na krajích mírně přimáčkneme (během rolování). Necháme pod utěrkou kynout dalších 15min. Pomažeme vajíčkem a posypeme mákem. Pečeme na 180°C dozlatova. Po upečení přikryjeme loupáčky utěrkou a necháme vychladnout.

Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like", abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde.

Pozn. : Musím říct, že se s těstem krásně pracovalo, hnětu ho rukama na vále. Vůbec se nelepilo, ale bylo vláčné. Z tohoto množství jsem udělala 8 loupáčků (2 plechy). Na kynuté těsto se vyplatí nespěchat, když mu dáte potřebný čas, vyplatí se vám to. Chladnutí pod utěrkou vám zaručí, že budou hezky měkké. Makový olej tomu vážně dodal krásně makovou chuť a hlavně vůni, tak pokud máte rádi mák, tak vřele doporučuji ;)                                               

Žádné komentáře:

Okomentovat