neděle 8. června 2014

Hamburger od A do Z

Na dnešní vaření i psaní jsem se moc těšila. Koncept grilování mě totiž děsně baví, ale třeba loni jsem negrilovala ani jednou :) Letos ale hnedka už dvakrát a to za poslední dva dny. Na dnešek jsem si nachystala svůj první domácí hamburger a na začátek musím říct, že jsem byla naprosto nadšená jak moc dobrý to bylo. Často vidím na svém vaření různé věci, které bych ráda zlepšila, ale tenhle hamburger mi přišel perfektní, moc jsem si na něm pochutnala. Poprvé jsem pekla bulky na hamburger a povedly se skvěle, byly neuvěřitelně měkoučké a po opečení krásně křupaly.

Ingredience na těsto na bulky:

275g hladké mouky
1 sáček sušeného droždí
1 lžička cukru
2 lžičky soli
1 vejce
170ml teplé vody
20ml oleje
sezam

Postup:

Suroviny na těsto smícháme (malou část vajíčka si dáme stranou, budeme s ním potírat bulky) v řidší těsto a 3-4min hněteme vařečkou nebo strojem. Nepřidáváme mouku, i když těsto stále lepí (bude lepit furt;). Zasypeme troškou mouky a necháme kynout asi hodinu. Potom rozdělíme na 6 stejných dílků a v dlaních z nich vytvarujeme bochánky (ruce si taky budete muset pomoučit). Dáme na plech (na pečící papír), přikryjeme utěrkou a necháme dalších 20min kynout. Pomažeme zbylým vajíčkem a posypeme sezamem. Potom pečeme v předehřáté troubě na 200°C asi 10-15min. Po upečení je necháme zchladnout na plechu pod utěrkou.

Ingredience na masovou směs:

500g mletého masa
2 vejce
1 menší cibule
4 lžíce strouhanky
1 stroužek česneku
Koření (použila jsem ostré grilovací koření, ale záleží na vás co vám chutná)
sůl

Postup:

Všechny suroviny smícháme a mokrýma rukama vytvarujeme 6 placek. 

Ingredience na tatarku:

1 okurka
1/2 cibule

Postup:

Do majonézy přidáme okurku a cibuli a společně promixujeme.

Ostatní:

1 veliké rajče nakrájené na kolečka
4 kyselé okurky
6 listů salátu
100g plátkového sýru (dejte ho na hamburger dokud je na grilu)

Do hamburgeru můžete dát samozřejmě spousty dalších věcí, podle toho co vám chutná nebo máte zrovna doma.

Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like", abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde

Pozn.: Pro zapálené grilaře bude tento příspěvek nejspíš trochu úsměvný, protože jsou mnohem dál a už mají jistě mnoho fíglů. Já jsem začátečník, jak jsem psala, byl tohle můj úplně první domácí hamburger, ale určitě ne poslední. Nejsem velký příznivec grilované drůbeže, tak jsem si oblíbila hermelín a teď tohle. Už se moc těším na příště :)

Žádné komentáře:

Okomentovat