neděle 22. června 2014

Cheesecake do hrnečku

Určitě znáte takové ty recepty na buchtu do hrnku, šup s tím do mikrovlnky a za pár minut máte hotovo. Zkoušela jsem jí asi dvakrát, když byl Tom pryč a mě v noci honila mlsná, zároveň jsem věděla, že když upeču celý plech, tak to nedopadne dobře :). Udělat si takhle jednu porci v poměrně krátké době je prostě prima. A pokud už máte dost pořád té stejné buchty, zkuste cheesecake ;)

Ingredience:

150ml bílého jogurtu z kterého si uděláte Lučinu (pokud si uděláte neochucenou lučinu, přidejte vanilkový cukr a citrónovou kůru)
1 vejce
2 lžičky kukuřičného škrobu
5 Lotus sušenek
1 lžíce másla

Postup:

Sušenky rozmixujeme spolu s máslem a napěchujeme je na dno hrnku (misky, formy ...). Smícháme Lučinu s vajíčkem a škrobem (případně ještě cukrem a citrónovou kůrou) a nalijeme do hrnku. Dáme do mikrovnky a pečte 1min na 70% výkonu (prostě ne na plno, radši míň). Zkontrolujte jak cheesecake vypadá, ještě nejspíš nebude hotový střed, tak ho pečte 20 sekund a pokud je potřeba ještě dalších 20 sekund. Potom ho vyndejte, nechte vystydnout a dejte vychladit do lednice. 


Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like", abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde.

Pozn. : Tenhle víkend jsem dělala hned dva :) Oba k narozeninám pro moje kamarádky Terku a Janu. Do srdíčkové formy, která je určena přímo do mikrovlnky, jsem použila dvojitou dávku. Druhý dortík jsem nedělala do hrnečku, ale do misky z ikei, šel tak krásně vyklopit (s tím počkejte až úplně vystydne, to se krásně odlepí od stěny), že z hrnku to půjde taky jedna báseň. Do prvního dortíku jsem použila včerejší bezovou lučinu a druhý byl z jogurtu bez laktózy. Při pečení se bude náplň nafukovat (bublat), proto pečte vždycky jen chvilku, aby se nespálila nebo nevytekla. střed nemusí být úplně tuhý, ztuhne to krásně v ledničce. Můžete také zkusit různé polevy. První byla skořicovo-karamelová (3 lžíce cukru, 1 lžíce vody, nechat zkaramelizovat, přidat 2 lžíce šlehačky a 1/2 lžičky skořice), druhá jahodová (jahody a cukr :) 


 


Žádné komentáře:

Okomentovat