pátek 16. května 2014

Pečený čaj

Původně jsem chtěla z ovoce které zbylo ze včerejšího  receptu udělat sorbet, ale dnešní studené počasí mě přimělo změnit názor. Navíc pečený čaj je úžasný ať už se chcete zahřát nebo zchladit. Nádherně vám provoní byt a kromě toho že si na něm můžete pochutnat vy, je to i hezký dárek. Já ho v pátek vezu tatínkovi. Navíc je to jako vždycky úplně jednoduché.

Ingredience:

250g jahod
1 kus rebarbory
3 jablka
200g cukru
Skořice

Postup:


Ovoce nakrájíte, osladíte, posypte skořicí, podlijete 100ml vody a dáte péct na 180°C. Čas od času (po 30min) promícháte. 

Čaj je hotový, když je ovoce úplně rozvařené a šťáva, kterou pustilo, hustší. Zatepla naplňte sklenice, zavíčkujte a obraťte dnem vzhůru.

Použití:

3-5 lžiček do hrnku zalít horkou vodou. Pro studenou variantu můžete použít minerálku s bublinkama.

Další vaiace:

Samozřejmě tento čaj můžete dělat z různého ovoce a v různém množství, pár věcí na které ale dejte pozor.
-nepoužívejte banán(ani u kiwi si nejsem jistá)
-preferujte kyselejší ovoce/sladké mějte jako doplněk, nebo přidejte víc citrónové/pomerančové šťávy
- výborné jsou všechny bobulobiny hlavně rybíz
-jablka vám pomohou čaj "nastavit" a se skořicí chutnají skvěle
-jako další koření můžete použít badián nebo hřebíček, případně koření do perníku
- můžete přidat i bylinky (bílý bez, lipový květ,...)
-další vhodné ovoce(hrušky, švestky, merušky,angrešt, maliny, ...)


Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like" mojí stránce na facebooku zde, abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde pro nová videa ;) Pokud si s něčím nevíte rady (nejen ohledně tohoto receptu), určitě mi napište;)



2 komentáře:

  1. Tento recept jsem přesně hledala :))

    http://nela-prochazkova.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Paráda, pečený čaj už chci doma vyzkoušet hodně dlouho a tento recept mě k tomu snad už konečně dokope :-). Čaj mám moc ráda, piji ho každý den, dokonce i ráno místo kávy, která mi moc nechutná. Moje rodina to ví moc dobře a tak mi k narozeninám doma přibyla nová smaltovaná konvice na čaj. Udělali mi velkou radost, protože to je opravdu něco pro mne :-).

    OdpovědětVymazat