pondělí 5. května 2014

Milionová polévka





Už pár dnů mám rýmu, teď už i úplně sedřený nos, divný pocit v kostech a vůbec jsem nějaká slabá. Tak jsem si chtěla dát něco co mě trochu vzpruží. Tuto polévku jsem jako malá milovala. Milionovka je cítit po česneku a majoránce a tato kombinace mi vždycky připomene starou, českou, venkovskou kuchyni, kterou maminka uměla nejlíp. Pod tímto názvem se skrývá polévka z uzených žeber a krupičky, ta také byla důvodem tohoto pojmenování, protože krupiček je tam opravdu hodně.





Co tedy na tento zahaněč neduhů potřebujeme:

1/2kg uzených žeber
2 stroužky česneku (čím víc jste nemocní tím víc česneku :)
1 milion zrnek dětské krupice (nebo 4-5 lžic ;)
1 vejce
Majoránka
Sůl





Žebra opláchneme a dáme vařit na mírný plamen do osolené vody. Vaříme dokud maso nejde samo od kosti (1-2 h). 






Maso obereme a nakrájíme na menší kousky. Vrátíme do vývaru (možná bude potřeba přilít trochu vody). 




Přidáme česnek a majoránku a přivedeme znovu k varu. Pomaličku přisypáváme krupičku a mícháme. Na závěr přidáme vejce, to skoro nemíchám, aby vznikli velké kusy bílku a žloutku.




Dneska to teda nebyla žádná kulinářská pecka, ale zato trocha nostalgie (alespoň pro mě).







Žádné komentáře:

Okomentovat