úterý 29. dubna 2014

Tortilla





Musím se vám přiznat k takové malé úchylce, nejspíš pramenící z dětství. Řada lídí pokládá za základní suroviny v kuchyni chleba a mléko, u mě to jsou vajíčka a alobal, ne že bych je tak často používala, ale když je mám doma, hřeje mě to u srdce. Takže kdykoliv vidím vajíčka v akci kupuju je, průšvih je, že ve Sparu je teď mají celý týden za 15,- , tak mám doma spousty vajíček (alobal mám samozřejmě taky, ale ten skoro nepoužíval, jen jsem ho vždycky záviděla spolužačce ze základky, protože v něm měla balený svačiny a já "jen" v ubrousku :)



Jak už jste nejspíš odtušili, bude to dnes recept s vajíčky (nebojte, bez alobalu). Je to španělská tortilla, která se připravuje úplně jinak, než ta mexická. Je to velmi jednoduchý a poměrně rychlý recept ze surovin, které máte nejspíš i doma. Pokud máte taky tak rádi chuť smažené cibulky a opečených brambor, tak s chutí do toho.


Ingredience:

2 střední brambory
1 cibule
3 vejce
Olej
Sůl

Postup:


Brambory a cibuli nakrájíme na co nejmenší plátky. Rozpálíme pánvičku, přidáme olej a 5 min smažíne brambory, které si osolíme. Poté k nim přidáme cibuli a smažíme do měkka. Zalijeme rozšlehanými a osolenými vejci a smažíme...a teď to přijde, část kdy mozek chápe, ale ruce a pánvička nespolupracují :) během smažení tortillu za pomoci talíře dvakrát obraťte (já to zvládla jen jednou za cenu mírného připálení, které ve finále celkem dobře chutnalo:)

Tortillu podávejte se spoustou čerstvé zeleniny (obzvlášť ti co by chtěli mít výčitky, že je to smažené, těm taky radím smažit na "dobrém" tuku, ne všechny jsou zlé;), zeleninu můžete přidat i dovnitř během smažení spolu s cibulkou. Tak snad vám bude chutnat.




Je něco co potřebujete mít doma vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat