sobota 26. dubna 2014

Rebarborový koláč pro dobrou náladu




Rebarborový koláč patří mezi mé nejoblíbenější. Nedávno jsem se dozvěděla, že rebarbora v sobě obsahuje látky zlepšující náladu, pomáhá s redukcí hmotnosti (i když nevím jestli i v tomto koláči :) a obsahuje celou škálu vitamínů B. Její kyselá chuť v kombinaci s tvarohem, vláčným těstem a křupavou drobenkou mi přijde úžasná. Ten nejlepší rebarborový koláč v naší rodině peče Alice (ona vůbec peče samé báječné koláče, které vám zvednou náladu i bez rebarbory) a tak se chci s vámi podělit o její recept.

Ingredience:

Těsto:
2 hrnky polohrubé mouky (já použila jeden hrnek celozrnné mouky a jeden hrnek od kamarádky)
1 hrnek cukru (to jen pro ty co chtějí svojí hmotnost skutečně redukovat, ostatní mohou dát podle chuti i méně, já podle chuti dávám třtinový)
1 prášek do pečiva (raději nějaký bez fosfátový)
2 vejce
1/2 hrnku oleje
1 1/2 hrnku mléka

Náplň:
1 tvaroh
1 vanilkový cukr (patřím mezi lidi, kteří předstírají, že netuší, že na tom pytlíčku je napsáno vanilinový) 
"Čím víc, tím líp" rebarbory

Drobenka:
50g polohrubé mouky
50g cukru
50g hery

Postup:

Doporučuji postupovat pozpátku, nejdřív si připravte drobenku. Potom smíchejte tvaroh s cukrem a připravte si ho do igelitového, nebo zdobícího sáčku, pro lepší a rychlejší aplikaci (ale nemusíte, koláč bude stejně dobrý i bez toho). Oloupejte rebarboru (s tímhle vždycky trochu zápasím...no prostě nejsem úplně šikovná :) a nakrájejte ji. A teď přijde na řadu těsto, s tím se moc mazat nemusíte, stačí přidávat suroviny v pořadí v jakém jsou napsané a míchat. Pokud by bylo těsto moc tuhé přidávejte mléko. Těsto nalijte do menšího/většího pekáčku,formy (podle toho jak velký hrnek jste použili, v tomto případě nejde o anglické "cups" s přesnou mírou, ale prostě jen o hrnek který vám zrovna přijde pod ruku). Tvaroh se může dát na těsto i lžičkou, ale mě to jde lépe se zdobičkou, není po celém povrchu, spíš v takových mřížkách. Pak už jen rebarbora a vše zasypat drobenkou a může se péct. Na 180°C asi 30-40minut (no možná i jen 20 nebo naopak 50 ... ono dost záleží na velikosti toho hrnku), to že je koláč hotový poznáte podle krásné vůně a zlatavé kůrky.


Rebarboru mám moc ráda, ale peču z ní jen koláč. Potěší mě, když mi napíšete, jak kromě koláče, rebarboru připravujete vy.



Žádné komentáře:

Okomentovat