pondělí 28. dubna 2014

Co dobrého v Bosně



Tyto Velikonoce byl můj manžel Tom v Bosně (v Hercegovině nebyl, to je jen malá oblast na jihu). Před dvěma lety jsem tam byla s ním a moc ráda na to vzpomínám. Na každém rohu voní pekárna, farmářský trh nebo kavárna. Všechno bylo čerstvé, krásné, lahodné a mé srdce škudlila zaplesalo z tak nízkých cen. Nemohu se s vámi nepodělit, alespoň slovně, o dvě velké dobroty, které mi Tom přivezl.


Ovčí sýr


Bylo to (už dávno není) kilo jemného a chuťově nezaměnitelného sýra balkánského typu (aby ne, když je z Balkánu:). Neměl nijak nepříjemně výrazné aroma nebo pachuť "chlívku". S takovýmto sýrem jde vaření raz dva :) tak jsem z něj udělala rychlovku jen ze tří surovin:

Bulgur-pórek(smažený)-ovčí sýr. V tomto pořadí stačí navrstvit na talíř a je to. 

Jsem si jistá, že i u nás se dá podobný sýr koupit, třeba na farmářských trzích na Jiřáku (jen nebude asi za 200,- kilo:)

Cockta

Nevím kdo z vás tento Slovinský nápoj ochutnal a co si o něm myslíte, ale mě naprosto dostal. Jsem velký fanda kofoly (nepiji moc limonád, ale když už, tak kofolu), dokonce tak velký, že jsem si kdysi s kamarádkami koupila kofolácký žejdlík, a pak ho sebou nosila do oblíbené kavárny :). Jenže pak jsem ochutnala cocktu a neuvěřitelně mi zachutnala. Jak mi prozradil pán, od kterého jsem na vánočních trzích kupovala tolik cockty co se dalo, (moc se nedalo, neměla jsem dost hotovosti a pán si za to účtoval nekřesťanské peníze), cockta je droga Balkánu a já už pozoruji známky závislosti :). V Praze je k mání v obchůdku se srbskými specialitami v Žitné 22.





A v jaké zemi vám nejvíce chutná?

Žádné komentáře:

Okomentovat